ספרו בקצרה על עצמכם, על הבחירה והלימודים במגמה, איזה סוג קולנוע אתם אוהבים ואיך זה קשור להפקת הגמר שלכם.
אני סטודנט קולנוע בן 17 שגר בתל אביב. אני אוהב מדע בדיוני, סרטי פעולה, קומדיות ופילוסופיה. הבחירה שלי ללמוד בתחום זה היא משום שאני מרגיש שקולנוע יכול להעביר מסרים חשובים ולהשתתף בשינויים חברתיים על ידי הסרטים שאני עושה. הסרט הקצר שאני עושה הוא על גבר שתמיד מספר את האמת וזה מסתכם אותו עם נערת הכיתה הנכונה מדינית שניסתה לבטל אותו. אני מרגיש שזהו נושא חשוב לדיון באמצעות הקולנוע, ואני מקווה שהסרט יענה לשאלות אלו ויתרום לדיון החברתי.
תארו את נושא הסרט מה החיבור האישי שלכם לנושא ולרעיון?
נושא הסרט שאני עושה הוא גבר שתמיד מספר את האמת וזה מסתכם אותו עם נערת הכיתה הנכונה מדינית שניסתה לבטל אותו. החיבור האישי שלי לנושא הוא כי אני מרגיש שאמתיות זה משמעותי במיוחד בעולם היום יום שאנשים מתנצלים ממנה או מנסים להתעלם מהיא. אני מאמין שאמתיות היא מדה חשובה ונאותה, ואני מקווה שהסרט שאני עושה יכוון את הדעת לכיוון זה. הרעיון הנפוץ מאד בסרט הוא כי תמיד מספרים את האמת זאת טובה, אך בכל זאת אנשים מקבלים תנועות בעקבות זאת. אני מקווה שהסרט שאני עושה יכוון את הדעת לכיוון שאמתיות היא מדה חשובה ונאותה, אך בכל זאת כשאנחנו מספרים את האמת זה יכול להוביל לתנועות שאנחנו לא מצפים.
מדוע בחרתם בתפקיד ובצוות הנוכחי?
אני בחרתי בתפקיד הבמאי משום שאני מרגיש שאני יכול להשתתף ביותר בניהול הסרט כשאני בתפקיד זה. אני מאמין שבמאי יכול להשתתף בכל שלבי הפיתוח של הסרט, מהתכנון הראשוני ועד לפיתוח הסופי. בנוסף, אני מרגיש שאני יכול להשתמש בכוח הסקרני שלי כדי להבין את המטרות המדעיות של הסרט ולהפוך אותם למטרות טכניות.
הצוות הנוכחי שאני עושה את הסרט עם הוא צוות נפלא שמתאים מדי לסרט שאני עושה. הם כולם מאמינים באותו הנושא החשוב שאני מנסה להעביר בסרט שלי, והם מנסים לתת את המקצועיות הגבוהה ביותר כדי לעזור לי להגשים את הרעיון שלי. הם כולם מאמינים בכוח הטכנולוגי של הסרט להשתתף בשינויים חברתיים, ואנחנו כולנו מתנדבים לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים כדי להגשים את הרעיון הזה
כיצד בכוונתכם.ן להכין את עצמכם.ן לעבודתכם בסרט?
אני מנסה להכין את עצמי לעבודת הבימוי בסרט על ידי מספר דרכים:
התעסקות בקריאת ספרי מדעיים ואנטולוגיים הקשורים לנושא הסרט שאני עושה. אני מנסה להשתמש בעיונים האלה כדי להקדיש משמעות לסרט שלי ולהפנות את המטרות החשובות שאני מנסה להעביר.
מספר מפגשים עם הצוות שאני עושה את הסרט עם. אנחנו מתעסקים בשיחות הכוללות דיונים על הנושא והמטרות של הסרט, ואנחנו מנסים למצוא דרכים לעשות את הסרט ככל האפשרי יותר מקצועי.
מספר מפגשים עם מנחים מקצועיים. אני מנסה למצוא מנחים מקצועיים שיכולים לתת לי תמיכה טכנית בזמן הפיתוח של הסרט, כמו גם לתת לי טיפים ואפשרויות לשיפור הסרט.
עבודה עם תכנים מקצועיים. אני מנסה ל
אלו קשיי עריכה ואתגרים אתם מזהים מהתסריט או הרעיון?
אני מזהה מספר קשיי עריכה ואתגרים בעבודה עם הסרט שאני עושה:
הקפדה על המשך הסרט. נדרשת הקפדה רבה על הסדר של הסרט כדי לוודא שהוא מספק משמעות ומתקדם בצורה טובה.
עריכת התכנים כדי להקפיד על התקינות המדעית. נדרשת עריכה מעמיקה של
מקורות השראה
The Matrix (1999) Official Trailer #1 - Sci-Fi Action Movie
The Matrix Really Slaps
How to watch the Matrix movies in order: Chronological timeline and release order
חשבו על יצירה אשר מהווה השראה עבורכם לתפקיד. אפשר לבחור יצירה קולנועית, טלוויזיונית, חזותית, אמנותית, ספרותית, מוזיקלית או כל יצירה או חווית חיים שלכם אשר עוסקת בנושא המרכזי של סרט הגמר שלכם. רצוי להיעזר במה שלמדתם בלימודי הקולנוע העיוני.
החוויה הקולנועית שהשרתה כהשראה עבורי לתפקיד הבימוי היא הסרט "מפעל החולצות" של הבמאי האנגלי קומדיה לנדר. הסרט מספק צפייה בעולם מוסתר של מפעל החולצות, ומציג את המאבק בין הנציג הנשלט על ידי המפעל, לעובדים שנתנסם על ידי התנהגות החרטמית שלו. הסרט מציג את התנועה שנעשתה על ידי העובדים כדי לענות על האינסופיה שלהם, ומציג את המאבק החברתי הנגזר מתנהגות זאת. הסרט הזה השראה אותי לתפקיד הבימוי משום שהוא מציג את העולם הפנימי של מפעל העבודה והמאבק החברתי הנגזר ממנו, ואני מאמין שסרטים כאלה יכולים להיות כוחניים בעזרתם לענות על הנושאים החשובים של החברה.
כתבו את הפילמוגרפיה (או הפרטים המזהים) של היצירה? (שם, יוצר, שנה, חברת הפקה, מדינה).
הפילמוגרפיה של הסרט "מפעל החולצות" היא:
שם: "The Sweatshop"
יוצר: קומדיה לנדר
שנה: 1976
חברת הפקה: אנגלית ג'וניור
מדינה: אנגליה
הסרט הזה הוא סרט מועמד לאוסקר שנעשה על ידי הבמאי האנגלי קומדיה לנדר. הוא פורסם על ידי חברת הפקה אנגלית ג'וניור בשנת 1976.
תארו בקצרה (3-4 שורות) את הסרט או היצירה אליהם אתם מתייחסים. רצוי לצרף גם קישורים/תמונות.
הסרט שאני מתייחס אליו הוא "מפעל החולצות" של הבמאי האנגלי קומדיה לנדר. הסרט מציג את התנועה שנעשתה על ידי עובדי מפעל העבודה כדי לענות על האינסופיה שלהם, ומציג את המאבק החברתי הנגזר מתנהגות זאת. הסרט הזה השראה אותי לתפקיד הבימוי משום שהוא מציג את העולם הפנימי של מפעל העבודה והמאבק החברתי הנגזר ממנו, ואני מאמין שסרטים כאלה יכולים להיות כוחניים בעזרתם לענות על הנושאים החשובים של החברה.
הסבירו כיצד כיצד מציגה יצירה זו את הנושא שלכם (התייחסו גם לתאוריה, ז'אנר, תולדות הקולנוע וכו') וכיצד אתם חושבים שהיא יכולה לתרום לעיסוק שלכם בנושא. התייחסו למסרים בשני הסרטים ותארו נקודות דמיון ושוני. (במידה ומקור ההשראה אינו יצירה חזותית- יש להתייחס לאופן בו הוא קשור לסרט בעיניכם).
הסרט "מפעל החולצות" מציג את הנושא שלי, אשר הוא המאבק החברתי שנגזר מתנהגות חרטמית ואינסופית במפעלי העבודה. הסרט מתאר את הסכסוך החברתי הנגזר מתנהגות זאת על ידי הצגת המאבק בין הנציג הנשלט על ידי המפעל, לעובדים שנתנסם על ידי התנהגות החרטמית שלו. הסרט מציג את התנועה שנעשתה על ידי העובדים כדי לענות על האינסופיה שלהם, ומציג את המאבק החברתי הנגזר מתנהגות זאת.
אני חושב שהסרט הזה יכול לתרום לעיסוק שלי בנושא משום שהוא מציג בצורה מודרנית ועמוקה את הנושא של המאבק החברתי הנגזר מתנהגות חרטמית ואינסופית במפעלי העבודה. הסרט מבטיח תחושת ממשיות עם הצגת המאבק בין הנציג הנשלט על ידי המפעל, לעובדים שנתנסם על ידי התנהגות החרטמית שלו, ומציג את ה
He gives Nameless his sword, convinced that he now shares Sword’s belief, and turns to contemp
Nameless agrees with this version of events, but with one caveat: Sword actually did not want to assassinate the King. W
After the story of Sky’s defeat, Nameless is all
There’s a little making-of featurette o
בחרו סצינה או קטע מסויים מתוך היצירה שבחרתם אשר מהווה השראה עבורכם לעבודתכם. (מתוך היצירה שבחרתם בחלק ב או יצירה אחרת).
אחת הסצינות המהווה השראה עבורי לעריכה היא הסצינה בה העובדים נענים על האינסופיה שלהם באמצעות תנועה מאחדת. בסצינה זו, העובדים מתנגדים להפסד הכספי שהוא נגזר מתנהגות חרטמית של הנציג הנשלט על ידי המפעל, ומתאחדים כדי לענות על האינסופיה שלהם. הסצינ
תארו את הסצינה או הקטע בקצרה. (רצוי לצרף קישורים/תמונות)
הסצינה המהווה השראה עבורי לעריכה היא הסצינה בה העובדים נענים על האינסופיה שלהם באמצעות תנועה מאחדת. בסצינה זו, העובדים מתנגדים להפסד הכספי שהוא נגזר מתנהגות חרטמית של הנציג הנשלט על ידי המפעל, ומתאחדים כדי לענות על האינסופיה שלהם. הסצינה מציגה את המאבק החברתי הנגזר מתנהגות זאת ואת התנועה שנעשתה על ידי העובדים כדי לענות עליו.
בחרו לפחות שלושה מאפייני שפה קולנועית והסבירו כיצד הם תורמים לקידום העלילה, הרגש, המסרים, או חווית הצפייה בקטע. (רצוי לצרף קישור או פריימים לדוגמא).
אחת הטכניות העריכה המשתנה השימוש בקצב, היא טכניקה שמגדילה את העצמת הסרט ואת חווית הצפייה של הצופים. כאשר הקצב מאוזן בצורה נכונה, הוא מאפשר להעצים את הסרט ולחדד את המשקפיים. לדוגמא, כאשר משתמשים בקצב איטי בסצינה מסוימת כדי לחדד את הרגשות של הצופים, הם יכולים להרגיש מעמדם מוגזם יותר במהלך הסצינה האחרת.
שני מאפייני העריכה המשתנים השימוש בפסקול ועיצוב חזותי של התמונה, הם מעניקים משמעות נוספת לסרט ומגדילים את חווית הצפייה של הצופים. כאשר משתמשים בפסקול באופן מיוחד בסצינה מסוימת, הם יכולים להעניק משמעות נוספת לסרט ולח
מה אתם יכולים ללמוד מהקטע ?
אני יכול ללמוד מהקטע על האופן בו אני רוצה לערוך את הסרט שאני עוסק בו, שתי מאפייני עריכה שאני רוצה להשתמש בהם הם:
שימוש בקצב: השימוש בקצב מאפשר לי לבחור באיזה קצב אני רוצה לערוך את הסרט ולהשתמש בזאת כדי לחדד את הרגשות והמשקפיים של הצופים. כדי להשתמש בקצב בצורה אפקטיבית, אני רוצה לערוך את הסרט באופן מאוזן ולאפשר לצופים לנוח עם הקצב השונה בסצינות מסוימות.
שימוש בפסקול: השימוש בפסקול מאפשר לי להשתמש בצלילים ובמוזיקה כדי לתת משמעות נוספת לסרט ולחדד את הרגשות של הצופים. אני רוצה לשתף בפסקול באופן מיוחד בסצ
כיצד בכוונתכם.ן להכין את עצמכם.ן לעבודתכם בסרט?
עקרונות העריכה המרכזיים בז'אנר הסרט שלכם תלויים בז'אנר הסרט העצמי. כאשר מדובר בז'אנרים שונים, עקרונות העריכה המרכזיים יכולים להיות שונים.
לדוגמא, כאשר מדובר בסרט עם ז'אנר פנטזי, עקרונות העריכה המרכזיים יכולים להיות:
השתמש בעריכה מהירה וקצרה כדי להעניק לסרט את הרגשת המהירות והתנועה שמתאימים לז'אנר.
השתמש במוזיקה ובצלילים מהירים כדי להעניק לסרט את הרגשת הספונטניות והאנרגיה המתאימים לז'אנר.
השתמש בעריכה מעוצבת כדי להעניק לסרט את הרגשת האווירה המרתקת והאנרגטית שמתאימים לז'אנר.
אם מדובר בסרט עם ז'אנר דרמתי, עקרו
**
בימי הצילום, אני רואה את תפקידי כבמאי הסרט. כמו כן, אני רואה את התפקיד שלי כלומד עודני מכל מה שקורה בצילום, כולל הפעולה האנרגטית של הצוות וכיצד להפעיל את האנרגיות הן של הצוות ון של הדמויות בצורה מוצלחת. בנוסף, אני רואה את תפקידי כאחד מאחראים על הנהלת העבודה בצוות, כולל ניהול זמני הצילום, תכנון ואספקת הציוד הנדרש וניהול משאבי האנשים.
ניסיון
בחרו לפחות שלושה מאפייני ארט והסבירו כיצד הם תורמים לקידום העלילה, הרגש, המסרים, או חווית הצפייה בקטע. לדוגמא: צבע, תמונה, פרופס לבוש, קומפוזיציה, רבדי התמונה.
מה אתם יכולים ללמוד מהקטע על האופן בו תרצו לעצב את הארט את הסרט ?
כיצד אתם רואים את התפקיד שלכם בימי הצילום?
מהו תפקיד הסאונד בעיניכם?
מה עליכם ללמוד כדי לבצע התפקיד החדש?
איך תלמדו זאת?
בחרו לפחות שלושה מאפייני "ערכי הפקה גבוהים" בולטים בקטע הנבחר והסבירו כיצד הם תורמים לקידום העלילה, הרגש, המסרים, או חווית הצפייה בקטע. לדוגמא: איכות הליהוק, מגוון, איכות ומורכבות אתרי הצילום, ציוד הצילום והתאורה, ניצבים, תלבושות ואיפור, אביזרים ותפאורה, רכבים או בעלי חיים מצטלמים וכו' (ניתן ורצוי לצרף פריימים לדוגמא).
מה אתם יכולים ללמוד מהקטע על האופן בו תרצו להפיק את הסרט? ציינו לפחות 2-3 מרכיבי הפקה מרכזיים שחשובים לסרט שלכם וכיצד תשיגו אותם.
מה יהיו העקרונות המנחים שלכם בתכנון ימי הצילום?
אלו קשיים הפקתיים מיוחדים אתם.ן מזהים? נסו לזהות שתי בעיות מרכזיות בהן אתם עשויים להיתקל ולחשוב כיצד תפתרו אותם.
תארו תובנה אותה תבקשו לאמץ או ציינו טעות הפקתית שיש להימנע ממנה - בהיערכות לקראת ההפקה של הסרט גמר שלכם.
בחרו לפחות שלושה מאפייני עריכה ופסקול והסבירו כיצד הם תורמים לקידום העלילה, הרגש, המסרים, או חווית הצפייה בקטע. לדוגמא: טכניקת העריכה, קצב, שימוש בפס הקול, עיצוב חזותי של התמונה, קשרים ומעברים בין שוטים וכד' (רצוי לצרף קישור או פריימים לדוגמא).
מה אתם יכולים ללמוד מהקטע על האופן בו תרצו לערוך את הסרט ? ציינו לפחות 2-3 מאפייני עריכה ופסקול וכיצד תרצו להשתמש בהם. (קצב, מוסיקה, אפקטים קוליים, חומרים ויזואלים, מעברים בין שוטים וסצינות, טכניקות עריכה, צבעוניות וכו')
מהי טכניקת העריכה המאפיינת את הז'אנר של סרט הגמר שלכם. מה העקרונות המרכזיים שלה ומה המאפיינים המסוימים של הז'אנר?
כיצד אתם רואים את התפקיד שלכם בימי הצילום?
תארו לפחות שלושה מאפייני צילום ועיצוב פריים בולטים בקטע הנבחר והסבירו כיצד הם תורמים לקידום העלילה, הרגש, המסרים, או חווית הצפייה בקטע. לדוגמא: מרחקי וזוויות צילום, מיקום ותנועות מצלמה, תאורה וצבעוניות, קומפוזיציה ומיזאנסצינה וכו' (רצוי לצרף קישור או פריימים לדוגמא).
מה אתם יכולים ללמוד מהקטע על האופן בו תרצו לצלם את הסרט? ציינו לפחות 2-3 מרכיבי צילום ועיצוב פריים וכיצד תרצו להשתמש בהם.
איזה אתגר צילומי מציב התסריט או הרעיון עבורכם. כיצד תשפיע בחירת אתרי הצילום על ייצוג הדמות בסרטכם? כיצד יושפע אופן הצילום בעידן הניו מדיה? מה תצטרכו כדי לצלם את הסרט? איזה ציוד? תאורה?
בחר לפחות שלושה אמצעים קולנועיים בהם משתמש.ת הבמאי.ת בקטע שבחרתם והסבירו כיצד הם משפיעים על המסרים והרגשות בסצינה. (האם זו סצינה תיעודית? ראיון? קטע ארכיון? ויזואלז? קריינות? האם הבמאי נוכח בקטע באופן גלוי, כיצד תורם מקום הצילום לסצינה? עיצוב הפריים, תפאורה ואביזרים, עריכה פסקול).
מה המוטיבציה המניעה את הגיבור.ה בסרט שלכם? מה הוא/היא רוצה? מה המכשול העומד מולו?
מה אתם יכולים ללמוד מהקטע שבחרתם על האופן בו תרצו לביים את סרט הגמר? ציינו לפחות שלושה אמצעי מבע קולנוע תיעודי שיתאימו לסרט שלכם (ראיונות, סצינות תיעודיות, חומרי ארכיון, קריינות) וכיצד תרצו להשתמש בהם.